Jeřábnické práce

Nákladní automobil MAN s hydraulickým nakládacím jeřábem FASSI

Jedná se o nákladní automobil MAN 35.414 varianta VFK 8x6 o výkonu 301 kW s nosičem výměnných nástaveb. Na automobilu je namontován jeřáb FASSI F360DXP.26 evolution. Jeřáb FASSI je plně hydraulický jeřáb se zv. momentem 31,6 tm. Dvojitý pákový zvedací systém zajišťuje rovnoměrný zdvih břemene. XF systém zajišťuje plynulé, progresivní a přesné ovládání ramen jeřábu. Jeřáb je vybaven inteligentním řídícím systémem, který je elektronickým mozkem celého jeřábu. Umožňuje zpracovávat obrovské množství dat přicházejících z periferních senzorů jeřábu a elektrohydraulického systému v daném čase a proto řídí bezpečnost jeřábu a určuje nejvhodnější pracovní podmínky pro optimální výkon ve všech možných pracovních situacích. Na jeřáb je možno nasadit montážní koš pro dvě osoby s nosností 200 kg. Díky tomu můžeme provádět elektrotechnické práce ve výškách až 28 m. Jeřáb má výkonný otočný systém s rozsahem 400° a extra-hydr. otočné podpěry o 180° s hydraulickým stranovým výsuvem trámců. Jeřáb je možno ovládat pomocí dálkového rádiového ovládání RCH FASSI.

Bezpečnost provozu zajišťuje:

  • elektronický omezovač zdvihového momentu
  • stop funkce umožňující zastavení jeřábu v jakékoli poloze
  • vizuální signál indikující stav zatížení HNJ
  • akustický varovný signál v případě hrozícího nebezpečí při manipulaci
  • vizuální indikace naklonění HNJ při stabilizaci podpěr
  • vizuální indikátor přes 12 m
  • horizontální indikátor hlavního ramene
  • omezovač otoče pro 2 zóny

Zdvihové síly:

2,35 m ………... 11500 kg
3,05 m ………... 9500 kg
4,65 m ………... 6800 kg
6,5 m .……….... 4635 kg
8,45 m ………... 3820 kg
10,45 m ………. 2615 kg
12,45 m ………. 2120 kg
14,65 m ………. 1700 kg
16,70 m ………. 1440 kg

Autojeřáb Praga V3S AD 080

Jedná se o autojeřáb AD 080 s dvoudílným teleskopickým výložníkem a stavebním nástavcem, který je určený pro menší stavební a montážní práce. Jde se o vozidlo s velice dobrými jízdními vlastnostmi, zejména v terénu. Jeřáb je instalován na podvozku Praga V3S. Díky originální konstrukci nápravových převodovek má velkou světlost podvozku i při relativně malém průměru kol. Tato konstrukce zajišťuje dobrou průchodnost terénem. O pohon se stará vzduchem chlazený dieselový motor, který spolehlivě funguje i v extrémních tepelných podmínkách. Motor je řadový, vzduchem chlazený šestiválec Tatra 912-1 o objemu 8100 cm³ s přímým vstřikem paliva a ventilovým rozvodem OHV. Výkon motoru je cca 85 kW při 2600 otáčkách za minutu. Všechna kola jsou vybavena kolovými redukcemi, obě zadní nápravy mají uzávěrky diferenciálů, přední náprava uzávěrku nemá, ale má přední náhon. Při zařazené redukci a 1. převodovém stupni je stoupavost až 65 % (bez vleku). Tuhé výkyvné zadní nápravy umožňují překonávání terénních nerovností, aniž by auto ztratilo stabilitu. Deset šípových kol zamezuje boření vozu do měkké půdy.

 

Technické parametry jeřábu
Nosnost = 8000 kg
Délka základního výložníku = zasunutý - 6.5metru, vysunutý - 10.8 metru
Délka výložníku s nádstavci = 13.8 metru
Pojezd s břemenem = 2800 kg
Hydraulická soustava = 1 obvod na podvozku, 2 obvody na otočném vršku
Bezpečnostní zařízení = SLI 05 D
Ovládaní = mechanické, čtyřpákové ovládaní rozvaděčů s posilováním
Typ podvozku = PV3S M6, alternativně M8

Technické parametry vozidla
Délka = 7050 mm
Šířka = 2400 mm
Výška = 3300 mm
Šířka s vysunutými opěrkami = 3600 mm
Celková hmotnost = 10400 kg
Maximální zatížení přední nápravy = 2400 kg
Maximální zatížení zadní nápravy = 2 x 4000 kg
Výkon motoru = 85 kW při 2600 ot/min
Maximální rychlost = 80 km/h
Tažné zařízení = dovolená hmotnost přívěsu 8000 kg

Diagram nosnosti jeřábu: